انواع عروسک های پولیشی

انواع عروسک پولیشی

انواع عروسکهای پولیشی

انواع عروسک پولیشی محصولات محبوب و دوست داشتنی هستند که چند سالی است جای خود را در هر خانه ای باز کرده اند. این نوع عروسک ها بدلیل زیبایی، تنوع و جنس نرم و لطیفی که دارند نه تنها مورد توجه کودکان بلکه بزرگسالان نیز گشته است. امروزه کمتر خانه ای را می توانید پیدا کنید که یکی از انواع مدل های عروسک پولیشی در آن وجود نداشته باشد. مهمترین مشخصه عروسک های پولیشی جنس رویه نرم و لطیف آنها است. انواع حیوانات، انسان، اشیا، پرندگان و حتی حروف و علایم خاص را می توانید بصورت پولیشی تهیه کنید. عروسک های پولیشی با توجه به جنس پارچه رویه و نوع مواد پر شده داخل آن به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. در ادامه به معرفی انواع عروسک های پولیشی زیبا و دوست داشتنی پرداخته و مزیت ها و کاربردهای آن برای کودکان را تشریح خواهیم نمود.
انواع عروسک پولیشی

انواع مدل های عروسک پولیشی

انواع عروسک های پولیشی بر حسب جنس پارچه بکار رفته در آن و نوع موادی که در داخل آنها استفاده می شود به مدلهای مختلفی تقسیم بندی می شوند. ویژگی مشترک انواع عروسک پولیشی داشتن جنس لطیف و نرم رویه آن است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
– عروسک پولیشی بدون پرز: عروسک های پولیشی بدون پرز نرم و ضد حساسیت هستند. پارچه این نوع عروسکها لطافت خاصی داشته و مقاومت زیادی در برابر شستشو دارد. پارچه توشکا و پارچه مخمل از جمله پارچه های معروف بکار رفته در این نوع عروسکها هستند. پارچه توشکا لطافت بیشتری نسبت به مخمل داشته و محبوبیت بیشتری دارد.
– عروسک پولیشی با پرز کم: این نوع عروسکهای پولیشی دارای پرزهای کوتاه بوده و نرمی خاصی دارند. پرز آنها مقاومت داشته و قابلیت بارها شستشو دارد. از طرفی این عروسکها ضد حساسیت بوده و اسباب بازی خوبی برای کودکان هستند. بهترین پارچه با پرز کوتاه پارچه نیوسافت است که طرفداران زیادی دارد.
– عروسک پولیشی پرزدار: عروسکهای پولیشی پرزدار تنوع زیادی دارند. عروسکهای با پرز کم، عروسکهای پشمالو و عروسکهای با پرز متراکم از جمله مدل های عروسک پولیشی پرزدار محسوب می شوند.
این عروسکها با داشتن رویه نرم و لطیف خود توجه کودکان زیادی را به خود جلب می کنند. حتی در برخی انواع حیوانات مانند خرس، انواع عروسک های پولیشی پشمالو طرفداران زیادی دارد.
پارچه رز به عنوان یکی از بهترین پارچه های پولیشی پشمالو، پارچه پولیشی سوسن دارای پرز بلند و کم تراکم و پارچه پولیشی نرگس جزو پارچه های پولیشی پرزدار متراکم است.
انواع عروسک پولیشی

کاربرد عروسک های پولیشی

در خصوص مواد پر کننده داخل انواع عروسک های پولیشی می توان به پلی استر، پنبه، الیاف مصنوعی، پشم و پشم شیشه اشاره نمود. البته بهترین ماده برای پر کردن داخل عروسک پولیشی پلی استر است که ضد حساسیت بوده و آب را به خود جذب نمی کند. از طرفی در صورت پاره شدن عروسک، شامل مواد سمی و شیمیایی مضر برای کودکان و افراد نیست.
هنگام خرید انواع مدل های عروسک پولیشی علاوه بر ظاهر زیبا و دوست داشتنی عروسک، به جنس پارچه رویه و نوع مواد پر کننده داخل آن توجه داشته باشید. در مواقعی که عروسک را برای کودکان خود خریداری می کنید این موضوع اهمیت دو چندان پیدا می کند لذا به تمام جنبه های بهداشتی عروسک توجه کافی داشته باشید.
فروشگاه اینترنتی جوجمون این  افتخار را دارد تا با فروش انواع عروسک های پولیشی با تنوع و کیفیت بالا و ارسال درب منزل به کلیه نقاط کشور به شما عزیزان خدمت رسانی نماید.
لطفا از فروشگاه اینترنتی جوجمون بازدید نمایید.
تنوع طرح و رنگ در عروسکهای پولیشی

انواع کاربردهای عروسک پولیشی

انواع مدل های عروسک پولیشی تنها جنبه دکوری ندارند. این عروسکها به عنوان وسیله بازی، وسیله آموزشی و تفریح و سرگرمی کودکان بشمار می روند. یکی از مهمترین مشخصه های عروسکهای پولیشی قابلیت شستشوی آن است.
شما می توانید عروسک را بارها شستشو داده و آنرا در دسترس کودکان خود قرار دهید. پارچه های با کیفیت ضد حساسیت بوده و در تماس با پوست کودکان آسیبی به آنها وارد نمی کنند.
همچنین عروسک پولیشی پر شده با پلی استر دارای خاصیت ضد آب است، لذا در هنگام شستشو و تماس با آب، رطوبت را به خود جذب نمی کند. رطوبت عامل اصلی در رشد باکتری و قارچها بشمار می رود و برای سلامتی کودکان مضر است.
در بررسی کاربرد و مزیت های عروسک پولیشی برای کودکان باید گفت که عروسک ها تنها یک وسیله بازی بی حرکت برای کودکان نیستند. کودکان در دنیای خود به عروسکها روح و جان داده و با آنها حرف می زنند.
بنابراین عروسک های پولیشی یک وسیله تفریح و سرگرمی سالم و بهداشتی برای آنها محسوب می شود. کودکان کوچکتر به راحتی می توانند آنها را در دست و آغوش گرفته و با آنها بازی کنند. تقویت مهارت های حرکتی کودکان در تماس با عروسک پولیشی منجر به حفظ تندرستی آنها می گردد. از طرفی کودکان می توانند عروسکهای پولیشی را به دهان برده و با آنها بازی کنند.
این عروسکها دوام خوبی دارند و اجزای آنها جدا نمی شود لذا نسبت به عروسکها و اسباب بازیهای پلاستیکی، فلزی و لاستیکی ایمنی بسیار بیشتری دارند. از دیگر مزیت های عروسکهای پولیشی این است که در صورت پاره شدن می توان براحتی آنها را دوخت. همچنین جنس رویه نرم عروسک بهترین وسیله برای تفریح کودکان است.
انواع عروسک پولیشی

مزیت های عروسک های پولیشی

از دیگر مزیت های عروسک های پولیشی تنوع بسیار زیاد آن هاست. انواع حیوانات، اشیا، شخصیت های کارتونی، انسان و حروف و اعداد را می توان بصورت پولیشی تهیه نمود. زیبایی فوق العاده عروسک ها برای کودکان جذاب و حیرت آور خواهد بود.
نرمی و لطافت عروسک پولیشی ایمنی بسیار زیادی برای کودکان دربر دارد. کودکان حین بازی معمولا اسباب بازی های خود را به اطراف پرتاب نموده و یا آنرا به سر و صورت خود می زنند. رویه نرم و پشمالو این عروسکها برای کودکان خوشایند است.
بسیاری از عروسکهای پولیشی همانند یک دوست برای کودکان بوده و آنها را با خود به همه می برند. کودکان با عروسک های خود حرف می زنند و این به بهبود مهارتهای ارتباطی و اجتماعی کودک کمک می کند. همچنین کودکان تصورات و ایده های خود را در عروسک های خود می بینند لذا امکان خلاقیت و خیال پردازی در آنها تقویت می شود.
با خرید انواع عروسک پولیشی از فروشگاه اینترنتی جوجمون یک همبازی و وسیله تفریح و سرگرمی برای کودکان خود تهیه می کنید. همچنین در تقویت مهارتهای مختلف کودک گام بزرگی بر می دارید. نکته قابل ذکر در انتخاب و خرید انواع مدل های عروسک پولیشی، خرید محصولات با کیفیت و مرغوب است. بدین ترتیب علاوه بر تهیه یک وسیله سرگرمی برای کودک خود، سلامت و بهداشت وی را نیز تضمین خواهید نمود.
انواع عروسک پولیشی

بهترین عروسک های پولیشی

به این مطلب اشاره شد که انواع عروسک های پولیشی در بازار موجود می باشد و شاید این سوال در ذهن شما نقش ببند، بهترین عروسک پولیشی کدام است و یا برای انتخاب یک عروسک پولیشی خوب چه نکاتی باید رعایت شود.

شما می بایست در انتخاب انواع عروسک پولیشی نکات زیر را لحاظ نمایید:

اول اینکه ببینید جنس پارچه عروسک با چه کیفیتی می باشد و دوخت پارچه به چه شکل می باشد. قطعا زمانی که جنس پارچه عروسک مناسب و شیک و زیبا انتخاب شده باشد و  جنس الیاف به کار رفته در پارچه، کیفیت لازم را داشته باشد ظاهر عروسک بسیار جذاب و مناسب به نظر می آید.

جنس پارچه ها باید به گونه ای انتخاب شده باشند تا در زمان شستشو به یکدیگر رنگ ندهند و عروسک با شسته شدن حالت اولیه و در اصطلاح ژست خود را از دست ندهد.

علاوه براین در انواع عروسک های پولیشی می بایست به نوع دوخت نیز دقت شود. تکه های پارچه در عروسک می بایست به شکلی به هم دوخته شود که ریز و محکم باشد و محل دوخت قابل روئت نباشد. نوع دوخت باید به گونه ای باشد که از استحکام کافی برخوردار باشد تا به مرور زمان و با بازی کردن و دست به دست شدن شکافته و پاره نشود.

در انواع عروسک های پولیشی برش و قالب بندی کار باید به گونه ای باشد تا عروسک ظاهری کاملا متقارن و شکیل داشته باشد. در چسباندن و دوخت قطعات جانبی مثل: چشم، بینی، دکمه، کلاه، شال، دامن، لباس، خز و سایر اقلام دقت شود تا از زیبایی، استحکام و توازن کافی برخوردار باشد.

بهتر است برای کودکان کوچک عروسک هایی انتخاب شود که قطعات جداشدنی و قابل بلیعدن در آن ها به کار نرفته باشد.

امیدوار هستیم مطلب فوق به شما کمک کرده باشد. لطفا در قسمت نظرسنجی، نظرات خود را با ما درمین بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *